söndag, oktober 21

Djurvän i Päls

Nu blir jag alldeles övergiven några dagar eftersom min käre man skall iväg på konferens och leva livets glada dagar på lyxhotell med swimmingpool och god mat….medan lilla jag får passa hundarna och städa….. ;-))

Igår var jag som vanligt ute på shopping, nu i två veckors tid har jag försökt hitta väskremmar, dvs remmar i nylon, visst finns det remmar, men inte i den bredden jag behöver, börjar så smått undra ifall Sevillas alla tyg och sybehörsbutiker ingått ett avtal om att driva mig till vansinne?

Nåväl, jag var även på jakt efter hundkoppel, ni vet sådana där med löplina, så jag sprang in och ut i varenda liten chino-shop jag såg…..inte ett jäkla koppel som dög, däremot så hittade jag en plastkavaj, eller rättare sagt en fuskskinnkavaj, brukar sällan titta på kläderna i de små chino-shopparna då de ser för jävliga ut, men den här såg faktiskt rätt cool ut i all sin plastighet, och billig, 11 Euro (100 kr) var ett helt ok pris…..

Det är lustigt, trots att jag är semivegetarian och fanatisk djurvän så tvekar jag inte en sekund att köpa vare sig skinnkläder, skor eller väskor, tvärtom faktiskt…Så visst är jag en dubbelmoralist! Skulle inte tveka att bära päls heller om jag kunde hitta en som såg tillräckligt maskulin ut….



Senare på kvällen så visade de en gammal Dr Who film från 60-talet som var helt ljuvlig med Peter Cushing i huvudrollen…..jag är totalt galen i de där gamla filmerna, man ser hur dålig rekvisitan är, små plastträd och plastkor som brinner upp…de små aliens har blå ögonskugga för att visa att de kommer från djupaste rymden…och alla talar superb oxfordengelska….för att inte tala om artiga ;-) May I kill you sir?



Apropå britter så såg jag den här bilden igår hos The Sartorialist…..helt ljuvlig, inte sant?

Det är lustigt hur drömmar kan få en att haja till och ta saker under övervägande…

Jag tror jag gjorde stackars Florre lite förtvivlad igår medan vi slängde i oss en tapa mellan butiksbesöken…..vi hade en konsert med Heroes de Silencio på Estadio Olimpico igår kväll, och jag frågade vilka de var, det var tydligen som att fråga vilka Abba var….

Jag lyssnar inte mkt på den spanska varianten av MTV, jag har mina favoritlåtar som jag håller mig till och på de radiostationer jag lyssnar på så spelar de mest lättlyssnad pop….Gud, jag har verkligen blivit gammal….

Well…hasta luego amigos…

4 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig, jag älskar djur men jag kan ju bara inte låta bli päls..! har en supersnygg pälskrage med tillhörande ärmmuffar, dom lyxar till vilken sketen vardagsjacka som helst...!! i feel like a million bucks!!!*hahah*

MB sa...

Kirsi: Precis den känsla jag uppskattar ;-)

Anonym sa...

det är så kul att du besvarar kommentarerna, sånt gillar jag..!!

MB sa...

Kirsi: Det är väl klart att jag gör....