tisdag, november 13

Skadeglädje

Tänk ibland så är Facebook en sån liten glädjekälla ;-)

Via en bekant så kände jag igen en annan bekant och när jag kollade igenom fotona på sidan så insåg jag hur välbevarad jag är….

Hemskt nog så gläder det mitt lilla svarta hjärta att se hur gamla en del har blivit jämfört med mig trots att de är uppemot 10 – 15 år yngre ;-)

De har gått och blivit feta och rynkiga medan jag fortfarande är lika smal och slät…

Det enda som drabbat mig är håret, men vad sjutton ngt får man väl bjuda på.

Och jag kan fortfarande dra på mig vilka paltor, tom en svart sopsäck och få det att se ut som en Balenciaga utan att det ser tillkämpat ut…..

Ibland är det underbart att vara jag ;-))

Apropå stil….satt och såg ngt slags hemma hos reportage där det talades mkt om stil…

Jag har kommit fram till att stil egentligen inte är så mkt om vad man har på sig utan mer om proportioner och linjer, och givetvis hur man bär upp det.

Så oavsett hur dyrt ett plagg än är så kan det ändå se ut som skit på en ifall linjerna och skärningen inte funkar på ens kropp, medan ngt superbilligt kan få en att se ut som en miljon dollar.

Jag tror att det är det som är hemligheten, att acceptera hur man ser ut och sedan jobba utifrån det, istället för att försöka dölja det som inte man är nöjd med.

Sedan tror jag även att det handlar mkt om att känna sig bekväm, att hitta saker som man vet klär en och hålla fast vid dem trots modesvängningarna och bara uppdatera dem en smula vad det gäller färger och material.

Nu haver modegurun talat…. ;-))

Apropå mode så sitter jag och funderar på ifall jag verkligen behöver de där bootsen jag såg i förrgår när vi var ute och promenerade…..nja jag funderar nog inte så mkt, utan försöker mer hitta bra skäl till varför jag behöver dem….men iofs är väl mitt begär skäl nog…. ;-)

Hasta Luego Amigos…

Inga kommentarer: