fredag, december 28

Kasta Vatten i Rätt Hörna

Inte undra på att vården suger ;-)

Om pengarna går till att lära de små cheferna hur man inreder sina rum…

Skall jag vara ärlig så tror jag inte riktigt på Feng Shui och alla kraftfält, tror mer det handlar om att kunna göra saker mysiga och harmoniska för ögat. Och sedan övertyga folk om hur duktig man är ;-)

Och oavsett hur många kuddar och vattenfall i rätt hörna så är en dålig chef alltid en dålig chef.

Sedan undrar jag lite hur man tänker som personalansvarig om man anser att man behöver en kurs i inredning när man jobbar på ett ställe där folk dör medan de väntar på att få vård…

Kanske de små cheferna skulle behöva ligga i korridoren och vara nyopererad , eller ha sin gamla mamma liggande i sin egen avföring på långvården för att få lite perspektiv på saker och ting.

Jag har varit ensam med de små vovvarna medan Florre levt livets glada dagar i Madrid med sina vänner ;-)


Nej, nu överdrev jag lite… En av hans allra bästa vänner är på genomresa och alla vännerna bestämde sig för att ha middag för henne i Madrid.

Florre ville inte åka och lämna mig själv men jag sa till honom att ta sin väska och dra. Självklart skall han träffa sin bästa kompis när möjligheten finns! Män… ;-))

Så idag skall jag ägna mig åt städning och laga till hans favoritmat…

Igår var jag tvungen att kasta hyacinterna som var totalt utblommade, det sved lite med tanke på hur mkt jag njutit av dem…

Men nu gott folk skall Malle ta tag i dammsugaren och skrämma djuren till tystnad ;-)

Inga kommentarer: