lördag, januari 5

Handen Som Tar...

Läste det här igår och skrattade så jag höll på att trilla av stolen…

Visst är jag monarkist men jag kan inte annat än hålla med om att de i mångt och mkt framstår som Los Simpsons!

Ärligt talat så tycker jag att den svenska kungafamiljen är svintrist precis som den spanska.

Jag fattar inte varför man strävar efter att se ut som en gammal tant och gubbe från ngt trist förort där det mest spännande är när grannen hänger upp nya gardiner.

Det kvittar liksom hur mkt Silvia botoxar sig, hon ser ändå heltöntig ut…

Sedan kan jag inte riktigt förstå varför all denna respekt kring vår kungafamilj när de faktiskt inte är speciellt gamla i sammanhanget? Lite skillnad mot den japanska om man säger så.

De flesta av de svenska adelsfamiljerna är ju långt mkt äldre i sammanhanget och då tycka att en liten arméavkomma är ngt blir lite konstigt.

Sedan kan jag inte annat än hålla med om att ingen av dem framstår som speciellt intelligenta, vilket är oerhört trist!

Och nu över till en man som stör sig på att en look a like skall vika ut sig i ett gay magasin, det roliga i sammanhanget är hans eget namn som borde störa honom mer är Kaká, vilket betyder bajs eller skit på spanska. Kan ju inte vara kul att heta bajs i efternamn ;-)

Tänk er speakern vid en fotbollsplan som vrålar nu kommer bajset in på plan…

Sorry hur mkt jag än försöker så kan jag inte få det här till en våldtäkt, en våldtäkt för mig är när ngn har sex med en mot ens vilja, att klämma på en med en hand är inte i närheten av en våldtäkt.

Visst jag förstår att det är superjobbigt och man känner sig obehaglig, men att använda ordet våldtäkt vattnar ur betydelsen för dem som faktisk blir utsatta för det.

Om nu handklämmande skulle ingå där så har jag i så fall blivit våldtagen ett antal gånger i mitt liv då min häck är rätt klämvänlig enligt många bögar.

Men jag skulle inte vilja kalla en sådan handling våldtäkt, snarare jäkligt taskigt omdöme ifrån klämmarens sida.

För att inte tala om alla gånger som Florito kommer och klämmer mig i häcken när jag ibland står och lagar mat... Herregud jag måste genast se till så karlsloken hamnar i finkan!

Det lustiga i sammanhanget är att om det varit en kvinna som blivit klämd så hade det inte slagits upp som lika kränkande, men just för att det är en man och pga av den homofoba inställning som många har så blir det värre.

Hade klämmande hänt på en fotbollsplan så hade det snarare setts som ett uttryck för manlig vänskap och skojfriskhet.

Män är underliga djur i vår herres hage. Det är ok i vissa lägen att vara oerhört intim med varandra utan att klassas som bög medan i andra så går det inte ens att bedöma en mans klädsel utan att ses som ärkebög.

Idag är det Reys Magos här i Spanien och hela stan blir galen!

Det kommer att gå en stor parad genom stan med enorma vagnar med vise män, alver, disneyfigurer och massor av annat och alla kastar de ut karameller och godis ur stora säckar. Av ngn anledning så tycks de gilla mitt huvud då de alltid verkar sikta på det när de kastar ;-)

Så i år tänker jag sätta på mig en stor hatt som skydd! Och ev gömma mig bakom Florito ;-)




Och en sista sak!

Jag förstår inte det här behovet har av att hänga ut sina barn och familjer till allmän åskådan och berätta en massa intima saker.

För mig så är det ett tecken på att man är white trash!

För oavsett hur anonym man än tycker att man är så finns det alltid ngn som känner igen en.


Och jag tycker inte att man lämnar ut människor utan att de vet om det eller skriver om dem utan att ge dem en chans att få ge sin egen version.

Inga kommentarer: