fredag, januari 11

Piller Till Alla!

Men nu får väl alla jäkla sossar och kommunister ge sig!

Varför skulle det vara så negativt att apoteksmonopolet bryts?

Sverige är unikt på det sätt att allt skall springa i politiska ledband, allt skall vara monopoliserat och är det inte det så är det av ondo enligt alla dessa förbannade insnöade personer med skygglappar.

Här i Spanien så finns det ett apotek i nästan varje gatuhörn, alla privatägda och inte är priserna astronomiska, snarare jäkligt billiga om man jämför med Sverige och dess hutlösa priser.

De flesta apotek har öppet till klockan 21-22 på kvällarna, behöver man medicin mitt i natten så finns det alltid flera stycken som har nattjour. Det är mer än vad man kan säga om de svenska apoteken ;-)

Och tydligen så skall högkostnadsskyddet fortsätta att finnas efter monopolslopandet så problemet är?

Höjer de nya apoteken priserna så katastrofalt på tandkräm så tror jag faktiskt att folk väljer att köpa den hos Ica istället, med andra ord så kan inte de nya apoteken inte avvika alltför mkt från de allmänna priserna då de skulle gå i konkurs…

Anledningen till att alla vänsterorienterade skriker är väl det gamla vanliga, valfrihet och marknadsekonomi är ngt farligt som måste bekämpas till varje pris.

Jag tror faktiskt att folk skulle vinna på att apoteken privatiserades, en person som driver ett eget företag är fan så mkt mer serviceinriktad än ngn som jobbar för ett monopol och inte behöver lägga två strån i kors för att vara trevlig.

Inte heller tror jag att apoteken skulle försvinna ifrån de små orterna då en apotekare skulle tjäna pengar på att finnas på en liten ort.

Idag så kan monopolet stänga ned apotek efter apotek och hänvisa till dyra omkostnader, jag förmodar att det är ett resonemang som passar socialdemokraterna som handen i handsken med tanke på att de har sänkt standarden på svensk sjukvård katastrofalt.

Vården är ju inte till för att hjälpa nu för tiden!

Folk dör och blir obotligt skadade medan de väntar på sin tur i kön till en läkare. Men det är ett billigt sätt att bli av med alla som inte är arbetsförmögna.

Jag kan ge ett litet ex, jag opererade mitt knä härnere för ca 2 år sedan och det tog tre månader från första läkarbesöket till operationen, i Sverige hade jag fått vänta i flera år och blivit handikappad på köpet då risken fanns att mitt knä skulle bli förstört för alltid.

Ringer du en läkare här så får du tid samma dag eller senast dagen därpå!

Du kan till och med gå in och sätta dig utan att ha beställt tid ifall det skulle knipa.

I Sverige så kan du ringa mellan 07.45 och 08.00, och hur ofta kommer man fram ;-)

Här kan du både boka tid och recept via internet, i Sverige kan man tydligen bara begära ett nytt recept på sin medicin. Och det är inte ens säkert att de svarar, jag har försökt ett antal gånger :-(

Min apotekare här nere är oerhört mån att tillhandahålla det jag behöver, vare sig det gäller medicin eller tandkräm, har jag frågor så tar han reda på svaren åt mig.

I Sverige så kan man bara drömma om en sådan service just med tanke på att det är ett monopol och därför behöver inte personalen göra ett dyft för sina kunder mer än att ta betalt.

Med andra ord den svenska välfärden är bäst i världen på att strunta i sina medborgare ;-)

Inga kommentarer: