torsdag, februari 21

Svenska Kvinnor i Slöja

Jag älskar Alexander Bard och hans elakheter.

Givetvis är det här ett försök att sätta fokus på BWO innan melodifestivalen. Men vilken artist försöker inte få pressen att skriva om dem?

Det han säger om Carola stämmer ju faktiskt i mångt och mkt. Framför allt det där om att man måste ha en plan för att erövra Europa, det går inte att bara dansa på ett bord och sedan tro att alla dörrar är öppna.

Jag önskar att jag kände Alexander, då skulle jag be honom skriva en sång åt mig.

Hilary verkar få det svårare och svårare i loppet inför valet i USA, tyvärr så tror jag att Obama vinner, inte pga att han är bättre utan just för det enkla faktumet att han är svart.

Apropå mitt kalsonginlägg i modebloggen så tänkte jag bege mig ut idag och införskaffa lite nya ;-)

Jag skall även försöka hitta ett tigermönstrat tyg, häromdagen så sprang jag omkring som en jäkla galning för att hitta det perfekta tyget till min skjorta, men icke! Det enda som går att uppbringa i djurmönstrat är leopard och orm, visst fanns det ett par tyger med tigermönster men både leopard, orm och tigertygerna är väldigt ljusa i färgerna, det tyg jag är på jakt efter skall vara väldigt mörkt. Alltså inte tantvarianten på djurtryck. Igår kväll så satt jag och försökte hitta en tygshop på nätet men lika omöjligt där :-(

Linda Skugge skall tydligen börja skriva teaterpjäser, vilken lycka för alla feminister ;-) Kanske det kan bli en pjäs om en kvinna som lider av bacillskräck och vill amma sina barn offentligt.

Ngt som börjar irritera mig allt mer är alla dessa jävla tävlingar som poppar upp på knuff tack vare alla som länkar till dem. Jag förstår att man vill ha trafik till sin blogg, men genom att anordna den ena infantila tävlingen efter den andra åstadkommer bara att de mer seriösa bloggarna blir lidande.


Tre av många tävlingar som hamnar på Knuff

Jag vill hellre se länkar till bloggar som har ngt att säga än att hitta länkar till ngt blogg som lottar ut en goodiebag med prover från Maybelline.

Det som förundrar mig en smula är dumheten hos en del av dessa kvinnor! De skriver om mascaror och kläder som om det vore det viktigaste i världen, deras kommentatorer är till och med dummare, de lämnar avtryck i form av ett evigt upprapande av ”jag håller med”, eller ”gud så snyggt”… Mkt sällan finner man ngn kritik.

Nu tycker ni att jag kastar sten i glashus, visst jag är oerhört fåfäng, men jag VET skillnaden mellan viktiga och oviktiga saker. Jag tror inte att lyckan ligger i de perfekta skorna eller en välsittande skjorta från Dior Homme.

Det jag försöker säga är att många av dessa kvinnor inte är bättre än de muslimska, istället för slöja så använder de sig av klassiska kvinnliga intressen för att förminska sig själva.

De vill bli tagna på allvar men gör inget för att bli det. De blir förbannade när man utgår ifrån att de är ytliga och enfaldiga men vägrar att inse sitt eget ansvar.

Inga kommentarer: