lördag, mars 8

Carolas Fall

Tjaha så har man sett andra chansen och jag måste säga att det var lite småskoj att se Carolas fejs när hon insåg att hon inte gått vidare…

Givetvis som vanligt så tycker jag saker när det gäller de olika artisterna…

E-type tycker jag har överlevt sig själv med råge och lite till.

Sibel var lite osäker i ett par toner men låten växer bara mer och mer och jag gillar den skarpt, kanske för att den är väldigt mkt Celine Dion i framförandet. Klänningen är supercool men för lång, korta av den och allt är perfekt.

Ola fick mig att tänka på John Farnham, och Ola höll inte för jämförelsen. Sedan tycker jag att hela killen är totalt färglös. Håret, ögonen, tänderna och hyn har samma färg och det är inte snyggt!

Caracola gillar jag inte alls, tre bimbotjejer som inte kan sjunga utan förlitar sig på korta kjolar och ungdom. Dock så har tjejen i gult mkt snygga spiror. Och som så många andra tror de att skrika är det samma som att sjunga. Har man inte mkt till röst så hjälper det inte hur mkt man skriker, det låter faktiskt bara jävligare…

Carola och Andreas låter fortfarande som en ripoff på U2, tom Florre som aldrig hört dem innan frågade om U2 skrivit låten åt dem… Sen måste jag säga att Carolas klädstil är urusel, varför klä sig som ett påskägg? Klänningen fick henne att se liten, rund och fet ut. Och hennes ögon var extra otäcka idag? Andreas scarf hade helt färg för mig som anser att saker skall matcha… eller totalt bryta!

Nordmans låt fastnar allt mer hos mig trots att jag inte vill, jag har enormt svårt för den här snubben och det jag läst och hört om honom… Men han är duktig på att skapa suggestiva låtar.

Therese Andersson gillade jag, låten är cool och tjejen har en pipa som kan försätta berg, hon lät lite råare i rösten idag i mellan partierna med operasången och jag tycker det blev en snygg kontrast. Klänningen är fortfarande skitful och ögonskuggan för blek för hennes färger.

Suzzie Tapper hade en låt som var jättevacker men i totalt fel forum, texten och hennes mkt speciella röst kräver en helt annan arena än en glitterpopgala. Hon är mer i samma klass som Eva Dahlgren och förtjänar därför en helt annan publik.

Nu om en halvtimme så är det dags för den spanska finalen så med andra ord får jag mitt lystmäte av melodifestivalen en masse idag ;-)

Vill ni titta med så är det här länken…

Jag undrar hur Carola känner sig nu? Det kan inte vara kul att förlora så när man har sitt 25 års jubileum som artist, men vad jag inte förstår är varför hon tog chansen? Hade det inte varit bättre att ta det säkra för det osäkra?

Länkar:

Carolas Attack

Melodifestivalen

Röstbojkott

Häxjakt

SvD

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket enbart mediastrunt som skrivits om Håkan Hemlin, något jag kan gå i god för. En förbaskat snäll och generös typ IRL. Och han är definitivt ingen diva på nåt vis. Skillnaden på honom och den korrekta stordivan Carola är i ljusår räknat, enorm!

schmut sa...

carolas sidekick ser ut att vara en carola-klon...