söndag, mars 9

Carolas Häxbål

Jag tycker fruktansvärt synd om Carola idag faktiskt! Nej, jag har inte bytt sida, jag tycker fortfarande att hon är ett pain in the ass. Men att få stryk av hela svenska folket kan inte vara roligt.

Att som många hänga upp sig på att hon säger att hon känner sig som om hon blivit bränd på bål tycker jag är otroligt småsint! De flesta av oss hade nog gjort en sådan liknelse med tanke på omständigheterna. Och är man sedan inte superskicklig på att välja sina ord som Carola ibland inte är så…

Det jag tycker väldigt illa om hos massor av bloggare idag är att de inte visar tillstymmelse till sympati, utan försöker sparka på någon som redan ligger ned. Fruktansvärt lågt anser jag!

Skall jag vara ärlig så tror jag Carola hade mått fan så mkt bättre om hon haft en annan nationalitet och land. Att ha ett ego i Sverige är förenat med livsfara.

Vad många inte fattar eftersom de aldrig stått på en scen är att det behövs en speciell typ av personlighet, antingen har man ett ego som Carola där allt går ut på att bevisa hur bra man är, eller så har man så taskigt ego så man måste bevisa att man kan. Själv tillhör jag den första kategorin så jag förstår Carolas sätt att bete sig.

Kvinnan har överlevt en katastrofal karriär under 25 år, det om ngt bevisar att hon har ngt, eller hur? Vem skulle gång på gång kunna nå ut genom rutan som hon gör de gånger hon har tävlat i festivalen och lyckas beröra ett helt land både på gott och ont?

Men jag tror att nu står hon inför ett väldigt svårt val! Antingen så måste hon ta nya tag och vinna en ny tävling från scratch, se sin stjärnstatus falla pga att hon bara kan göra konferens och kyrkuppträdanden, eller helt enkelt göra en Garbo, dvs dra sig tillbaka och göra en grej av det precis som Garbo gjorde efter sitt misslyckande med filmen Tvillingarna.

Vore jag som Carola så skulle jag nog välja det första alternativet, jag tror att hon är alldeles för beroende av uppmärksamheten, kändisskap är som kokain, gravt beroendeframkallande ;-)

Att sitta och håna henne som många journalister gör idag när de skriver om hennes krampaktiga leende på efterfesten är rätt svinigt, vem hade inte varit ledsen i hennes situation? Man är med i en tävling för att vinna! Inte förlora…

Själv hade jag nog packat väskan, tagit minkpälsen och dragit… Så att bevista efterfesten och försöka visa upp ett glatt ansikte tycker jag är förbannat strongt gjort!

Nej, jag hoppas Carola bestämmer sig för att fortsätta vara med i leken, vi behöver en person som hon, vare sig vi gillar eller ogillar henne. Det finns alldeles för många slätstrukna artister idag som ingen kommer att komma ihåg nästa vecka…

Inga kommentarer: