torsdag, maj 8

Dum och Vacker

Enligt Åge Sten Nilsen så ser Charlotte ut som en transvestit och jag håller med ;-)

Om man jämför bilderna på henne och Richard Engfors så är de lite lika i stilen, enligt mig så är detta inget negativt, tvärtom jag gillar folk som tar ut svängarna både när det gäller smink, kläder och klackar i det här fallet.



Tyvärr är inte den nya videon lika bra, massor av vackra närbilder på Charlotte men inget drag what so ever i videon, hon bara står rätt upp och ner…
Och med tanke på farten i låten så kunde hon väl ha gjort lite mer än bara vara stilla?





Och från ett utseende till ett annat, är det så hemskt att man säger att ngn ser dum ut?

På Hertiginnan af Uppsalas blogg så visar hon tre bilder av människor som hon anser ser korkade ut, och jag håller med henne fullt ut.

Jag tycker ofta att folk ser dumma ut, dvs mindre intelligenta, och jag ser inget fel i det, vissa är smarta medan andra inte är det. Precis som vissa är vackra och andra inte!

I det här fallet så plockade hertiginnan ut tre kändisar som är offentliga personer och därför tycker jag det är helt ok att säga en sån sak på sin blogg.

Hade det däremot gällt tre okända så hade jag nog reagerat negativt, att tycka är en sak medan att skriva det en annan.

Man behöver ju inte alltid tala om för folk vad man tycker om dem ;-)

Bara för att man tycker ngn ser dum, ful eller fet ut innebär ju inte att människan skulle ha ett mindre värde som person, det är ett utslag av ens personliga smak. Och så länge man är medveten om att alla har ett likavärde så är det ok tycker jag.

Folk kan däremot ha olika betydelse men det är ju en helt annan sak.

1 kommentar:

anna wintour sa...

jag har gjort ett inlägg om ditt uttalande i min blogg