lördag, maj 17

Me; A Fucking Star!

Min gamla kimono som jag har älskat sönder har dragit sin sista suck. Så häromdagen bestämde jag mig för att sy en ny.

Så igår drog jag iväg för att leta tyg, först var jag inne på ett djurmönstrat, är man fjolla så är man ;-)


För på mornarna så är det ingen större skillnad på mig och Gloria Swanson eller Mae West…



Men när jag väl hamnade bland alla tyger så drogs jag till det här, det fick mig att tänka på havsbotten, hur trist lät inte det då när man skrev det?




Jag hade ju tänkt mig ett tunt bomullstyg, men givetvis så blev det ett jäkla sidentyg som kostade en smärre förmögenhet, jag hade tänkt och sy min kimono på fri hand, men med tanke på vad tyghelvetet kostade så inser jag att jag behöver ett mönster för att inte riskera förstöra det.


Tyger har ungefär samma inverkan på mig som skor, jag får bara en sån otrolig lust att smeka, hålla och ta på det…

Nu är det inte fullt lika sexigt som det låter. Jag är en sån där människa som vill ta på saker innan jag bestämmer mig för att köpa det, därför är shopping via internet inte riktigt min grej, en sak kan vara jättefin men när man tar på det så förstörs allt just för att det känns fel.

Tyvärr är jag inte lika duktig som Ilva att ta bilder så tyget ser mest ut som ett tanttyg som legat på vinden i tre decennier.

Inga kommentarer: