tisdag, juni 10

Blåst Bimbo!

Jag blir så trött på urblåsta brudar, hur kommer det sig att de tror att deras foton skulle få förbli orörda ute på nätet?


Herregud! Det står i tidningarna mer eller mindre varje vecka om sådant här och ändå så lär de sig ingenting!


Jag gillar verkligen det hon säger i slutet av artikeln att hon tänker bara hålla sig till sidor som inte tillåter kopiering av bilder.


Tja, någonsin hört talas om att man kan ta en bild av sin egen desktop med det aktuella fönstret uppe och därmed få loss bilden ;-)







Ngt som förbryllar mig är att det här tycks bara drabba tjejer ;-)


Jag har ännu inte hört talas om ngn kille som fått sin bild stulen och använd som porrbild. Är det för att killar är smartare eller fulare?

Uppriktigt sagt så tycker jag folk får skylla sig själva när de är så inpiskat korkade så de lägger ut bilder på sig själva, sina barn eller vad de nu gillar att visa upp, det vimlar av idioter där ute i cyberspace och det finns alltid ngn som har lite konstiga drifter.


Vill man undvika att få sin bild rippad så långt det går så kan de väl skriva eller köra med en vattenstämpel någonstans på bilden, förslagsvis där det syns riktigt rejält så bilden blir obrukbar för alla andra.

Ärligt talat så förstår jag inte den här driften att lägga ut bilder på sig själv eller sina ungar, framför allt inte på sina barn, det kvittar hur oskyldiga de än är, det är alltid ngn sjuk jäkel som tycker de är upphetsande och tar sig ett runk till dem.


Men alltid så får man svaret att det är ju för att lilla mormor i Haparanda skall kunna titta på dem, mitt svar är printa ut dem och skicka till lilla mormor istället, eller skicka dem som filer via mailen.


Så nästa gånd du blir drabbad, gnäll inte utan se ditt eget ansvar istället!

Och det här är ju lite av en ny Matilda… Iofs så erkänner killen sin egen dumhet och det är ju lite skönt.

Och givetvis cynisk som jag är så funderar jag på hur snart nästa förälder skickar in sin avkomma till ngt djur på skansen för att få en riktigt cool bild så de vinner nästa kamera från Aftonbladet.

Inga kommentarer: