tisdag, juni 10

Ett Mysterium?

Något som faktiskt förbryllar mig enormt både när det gäller kvinnor och män är varför i herrans namn de har på sig för små skor som kvinnan på bilden…



När tårna hänger utanför på det där sättet så är det jäkligt obekvämt, de slår ju i gatan när man går, jag har testat bara för att se ifall jag missat ngt ;-)

Och allvarligt, de kan väl inte tro att det är snyggt?

Eller fanns det ingen annan storlek inne när de köpte dem?

Oavsett hur snygga ett par skor är så skulle jag aldrig klämma i fötterna i ett par för små skor, dels förstör man fötterna men även snyggheten på skon då det enda man ser är fläskiga tår som hänger utanför….

Ett av livets små mysterier som jag ibland funderar över ;-)

11 kommentarer:

PGW sa...

Det är en lurad kvinna! Eller orutinerad. Hon provade dem i affären, såg bra ut där, men sedan blev hon svettig om fossingarna och remmen fram till är för tunn och töjbar, så halkar man ner och genast är tårna på rymmen på fel ställe! Observera att det är luft mellan häl och hälkappa.

Nå aningen för långa tår har hon nog också. :-)

Rexxie sa...

Tänkte precis avge samma förklaring som PGW, men hon hann först!

MB sa...

PGW & Rexxie:

Ok, men varför går hon då inte till skomakaren och justerar remmen, det har jag gjort med mina sandaler som hade för vida remmar över tårna

Rexxie sa...

Jamen, det syns ju på bilden att hon står i New York vid ett sånt där tunnelbaneluftutsläpp och väntar på att skomakaren skall öppna efter lunch!

Jag är mer oroad över att hon överhuvudtaget har tålösa skor med de tårna!

schmut sa...

jag tror att skon passade i butiken men hon missade att när man går i högklackat så glider foten ner.
därför borde högklackade peeptoes förbjudas - de är bara snygga i teorin. i praktiken ser man ut som en hund i skor.

MB sa...

Rexxie: Jag tror snarare att hon står där för att kjolen skall flyga upp så att uppmärksamheten dras ifrån de fula tårna ;-)

Schmut: Jag tycker damens tår ser ut som benen på en sån där krabba som har en snäcka som hus..

PGW sa...

Om man ska ha högklackade peeptoes så ska de vara VÄLDIGT högklackade, då kan det funka när tyngdpunkten kommer på ett annat vis.

Rexxie sa...

Jag ryser vid tanken på hur hon ser ut under kjolen när tårna ser ut så där. Brrrrr!

Rexxie sa...

När jag tänker efter så ryser jag vid tanken på hur vilken kvinna som helst ser ut under kjolen....

MB sa...

PGW: Jag vet inte om det är så mkt bättre med enormt höga klackar och en tjej som knäar hysteriskt när hon går...

Rexxie: Inte säga så... Tänk vad en feminist skulle kalla dig...

Rexxie sa...

Fast jag undrar vad feministen skulle tycka om högklackat? Är inte de mer fotriktiga, typ Birkenstock?