söndag, juni 8

Porr och Perelli

Perelli blev betald för sin turné

Varför tycker Aftonbladet att det här är så hemskt? Hon skulle representera Sverige i Eurovisionsfestivalen som svensk tv är med i. Jag tycker det är självklart att det är de som betalar.

Annars blir det ju lite som om Zlatan skulle betala sin egen boll ;-)

Nyhetstorka kanske ;-))

Hos
PGW läste jag ett inlägg om shorts och dess bärare, och jag är böjd att hålla med, för att vara ärlig så funderar jag på om det inte är ett ganska svenskt beteende?

Ärligt talat så har jag aldrig sett ngn inhemsk göra det vare sig här eller ngn annanstans där jag varit runt medelhavet.

De gånger jag har sett det så har det antingen varit en skandinav eller tysk som sprungit omkring halvnaken och svettig.




Hos Manolo så dyker ofta den där frågan upp ifall det är lämpligt för män med stil att bära shorts, jag tycker hela diskussionen är urlöjlig.

Är det varmt så försöker man klä sig så svalt som möjligt. Och innebär det shorts eller linnebyxor så må det vara hänt.

Ngt som jag faktiskt i så fall tycker är värre är alla dessa jäkla fotriktiga treckingsandaler som varenda svensk tycks äga tre par av, nu när jag var hemma så höll jag på att få spatt, oavsett vart jag än gick så hade folk dessa sandaler och trekvartsbyxor, och var de riktigt utstuderade så gick hela deras ensemble i gråbeige.

Vad har hänt? Har hela svenska folket blivit fågelskådare under de åren jag bott härnere?



Jag har inget emot bekväma skor, men det går att köpa ett par snygga OCH bekväma!


FULA!!!

Misstaget som kommentatorerna gör på Manolo är att tro att alla shorts är fula, vilket def är en sanning med mkt modifikation.

Men det är klart klär man sig som en svettig tysk eller skandinav så kan jag förstå kritiken, men klär man sig som man gör här nere, dvs lite mer dressat så är det helt ok.

Att påstå att mansben är fula av naturen är ungefär lika sant som påståendet att alla kvinnor är vackra och smala.

Hos
Rexxie upptäckte jag att Tom of Finland har släppt en parfym. Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken samtidigt som jag funderar på varför?

Jag associerar ToF med porr i allra högsta grad och det skulle bli likadant med doften. Och jag vet inte om jag skulle gilla att bli sedd som porrig pga min parfym?

Så det blir nog att jag håller mig till mina dofter från Dior och YSL

Inga kommentarer: