onsdag, juli 23

Addiction

Finns det möjligen ngt ställe där man kan bli av med ett beroende, jag talar om mig och mitt förhållande till färg och penslar…



De som följer mig vet att jag hade ett anfall i höstas innan jag gifte mig.

Men nu har det slagit till igen, det började så oskyldigt med att jag skulle måla om våra nattuksbord, byta handtag på lådorna och slutligen sätta ben på dem istället för hjul.

När jag målat färdigt så kunde jag inte slita mig ifrån penseln jag var tvungen att leta upp andra saker som jag inte ens tänkt måla om, till slut så stod jag i köket och funderade på om jag skulle måla om torktumlaren, då sa Florre nej….

Hade han inte gjort det så hade jag nog fortfarande målat

Det är ngt med känslan av att göra om saker som är så berusande, kanske är det vetskapen om att man göra ngt snyggare eller bättre än det var ursprungligen.

Jag känner mig som en slags variant på Ernst Kirchsteiger, tyvärr så lär jag inte se lika ljuv ut som, snarare så ser jag ut som en rabiat dalmatiner.



Men oavsett beroende och ursprung så blev jag riktigt nöjd den här gången med de saker jag målade om, men torktumlaren ligger def i farozonen, kanske jag skall ta chansen nästa gång Florre drar iväg på konferens?

Inga kommentarer: