onsdag, juli 16

Muhammed och Plastgranar

Jag hade tänkt skriva om ngt helt annat idag men så ramlade det in en kommentar på det här inlägget jag skrev om islam och Muhammed…

Jag tycker det är ganska sorgligt med alla dessa rabiata muslimer, nej alla är inte rabiata men de som är det är fan så inskränkta.




Istället för att försöka argumentera på ett normalt sätt så talar de om för en att man är en hora, man skall dö, de skall bomba ihjäl en, ens mamma är ett luder osv osv osv…

Borde de inte förstått vid det här laget att när de uttrycker sig på ett sådant sätt så bekräftar de bara bilden man redan har av att muslimer är rätt korkade och hjärntvättade.

Och framför allt att det inte är en religion utan ett sektänkande där det gäller att krossa allt motstånd.

Det sorgliga i det hela är att de lyssnar mer på en liten gubbe i lakan än att bry sig om att läsa sin koran, det är inte förbjudet att avbilda muhammed, han har varit flitigt porträtterad genom århundradena av MUSLIMER, så den här nya regeln är ett påfund av ngn liten fundamentalisktisk gubbe i lakan som inte klarar av att argumentera utan försöker sätta stopp för tolkningar som han själv inte gillar. Fritt tänkande är farligt ;-)

Och nej jag avskyr inte muslimer, jag tycker bara väldigt illa om religioner där folk tvingas att bli hjärntvättade små robotar, oavsett ifall det är Livets Ord, Katolicism, Islam eller ngn obskyr liten undergången är nära sekt i Texas, Usa.

I åtta fall av tio så är religion ngt bra, folk behöver ngt att tro på, men de övriga två får spatt och tror att de är de enda med de rätta svaren och därför måste tvinga omvärlden till att bli som de anser är rätt.Dvs ett personlig slagfält gentemot det de anser är fel.

Det som jag många gånger saknar i religion är respekten för oliktänkande, dvs att man accepterar att folks tankar och åsikter skiljer sig från ens egna.

Varför är det så hotfullt ifall grannen tror att gud är en kvinna medan jag tror att han är man?

Det viktiga borde väl vara tron och inte utseendet på den man tror på?

Jag har läst mkt av Michael Baigent och jag börjar mer och mer hålla med om att religion inte bara är om tro utan även om politik in disguise.

Och hade jag nu varit en viss typ av muslim så hade jag deklarerat att alla som inte tror som jag är horor och skall dö.

Men eftersom jag tror på det där med fritt tänkande så anser jag att var och en får tro som de själva vill så länge de blir lyckliga av det…

Hmm, nu när jag tänker efter så kanske jag skall återgå till att bli en Wicca?

Det jobbiga är att det inte finns så många lundar att springa omkring näck i här nere…

Träd är en bristvara, iofs så har jag ju vår plastgran på vinden som jag skulle kunna dansa lite runt ;-)


Inga kommentarer: