onsdag, januari 7

Ansvar?

Nu kommer ni väl att tycka att jag är en bitch som vanligt men jag kan inte låta bli att börja fundera över en del saker…

Att bli våldtagen är en fruktansvärd sak och jag tvivlar inte ett dugg på att tjejen mår urdåligt. Men det jag funderar över är varför låter man sin 14-åriga dotter åka från Dalarna till Stockholm för att träffa en kille som hon lärt känna via en chatt och
flirtsajt?

Med tanke på alla historier som man kan läsa i tidningarna och se på tv så borde väl åtminstone ngn liten varningsklocka ringa när ens unge drar iväg för att möta en okänd kille i storstan?

Kanske jag är gammalmodig? Men hade jag haft barn så hade jag varit jäkligt noga med att ha koll på vad min dotter eller son pysslade med framför datorn just med tanke på alla nöter som finns där ute. Jag förstår att det kanske inte är det lättaste att ha koll på allt eftersom man som tonåring blir väldigt skicklig på att skaffa sig ett hemligt liv. Men nog hade jag försökt så gott jag kunnat.

Jag menar inte att man skall kontrollera varje steg ens barn tar, men en 14-åring har inte lika mkt erfarenhet som en vuxen och därför kan se vad som ev skulle kunna hända. Och just därför måste man försöka hjälpa dem att inte hamna i situationer där de är helt ensamma och utelämnade.

Kanske artikeln utelämnar en massa just när det gäller den biten, men av det jag läser så blir jag fundersam.




Playaheads inloggningssida där man indirekt blir upplyst om att det är en raggningssajt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Jag är Sannas mamma. Jag vill att du går in på min blogg och läser ett förtydligande ang artikeln i aftonbladet.

Mvh.

Anonym sa...

Tänkte just kommentera detta men såg att någon hunnit före...