lördag, februari 7

Lagom Bögigt och Gulligt...

Hej hopp så var det time för melodifestivalen och snart är vi redo för att som vanligt tro att vi skall frälsa världen med vår suveräna musik…


Jisses 80-talet lever! Nina Söderqvist med Tic Toc ser ut som sångerskan i det gamla bandet Heart, hon gör det med bravur tycker jag, på ngt sätt så funkar hennes Vampirella stil för mig och låten är helt ok, tror till och med att baltländerna skulle uppskatta sm-sex stilen.


Jag tror vi har fått en svensk Jonasbrother i Jonas Fagerlund, tyvärr så är nog den "lagoma" böggulligheten det enda som är bra. Hans röst är svag, låten trist och hans kläder ser ut som ngt jag har på mig när jag målar om väggarna. Hela killen är så där lagom som man kan se på Disneychannel. Inget man kommer ihåg med andra ord.


Men snälla någon kunde inte någon gett Shirley Calmp en låt där hon får använda sin röst, vad var det för jäkla pipande idag? Dessutom en klänning som kunde få en nunna att se sexig ut. Helt supertrist och gäspframkallande.


Scotts får mig bara att tänka på Arvingarna men utan ngn catch i låten. Kläderna ser ut som en ngn liten "modig" stylist från KappAhl som extrajobbar på Aftonbladet har plockat ut ur lagret. Dock så har sångaren snygg näsa, den får godkänt ;-)


Som vanligt så spelar Emilia på det gulliga, låten är ok men den ändrar för mkt tema hela tiden, det är som flera låtar i en. Hennes röst funkar dock inte, den är supersvag, den funkade perfekt i Big Girl, men i den här gör den det inte.


Jag gillar Alcazar, de har alltid låtar som får mig att gå igång, i år så flirtar de med synthmaffian vilket jag storgillar. Som vanligt så är de supertrendigt klädda.
Det som jag verkligen gillar med Andreas i år är att han även spelar på sex trots sin HIV, inte ngt som man kanske tycker borde funka, men han visar att folk med viruset är som alla andra. Det är värt en eloge om ngt tycker jag, det krävs nog en del mod för att göra det i mellanmjölkens land.


Jag storgillar Caroline af Ugglas i år, som vanligt så kör hon i en egen fil, skulle ngn annan klara av att göra ett sådant här nummer utan att bli för pretentiös? Hennes röst är kanon och texten så superbt enkel. Kläderna är så off så att de blir megacoola, nagellacket matchar stövlarna perfekt. Hon är en slags blandning av en modern Janis Joplin och Monica Zetterlund.
Tyvärr så tror jag inte låten skulle ha en chans i en stor tävling eftersom låten måste höras på svenska för att funka.


Tja har man inget att komma med i röstväg som Marie Sernholt så kan man ju alltid vicka på rumpan och hoppas att de stinna brösten får folk att tänka på annat. Låten är vansinnigt förutsägbar och likaså Marie. Hennes klänning känns som en halvripoff på Björks berömda svanklänning.



Petra Mede var helt underbar, lagom bitchig och har dessutom en röst där man hör vad människan säger. Hennes humor är lagom kul utan att bli plump a la Luuk.

Freddie Wadling är ngt mkt Göteborgskt, han kan skrämma en död men hans tolkning var suverän.



Länk Ett

Länk Två

Länk Tre

Inga kommentarer: