fredag, juni 12

SPA och Bäcken

Jag hade ingen aning om att det hela hade tagit en sådan utveckling sedan jag gick i skolan…

Att skicka en lärare på en
spa-tripp låter lite hysteriskt tycker jag.
När jag gick i skolan så brukade vi i klassen samla ihop pengar till en större blomma och en chokladask och jag tror att min lärare var fullt nöjd med det?

Ett tillfälle där jag faktiskt ger blommor och tårta är när jag har legat på sjukhus, inte för att tacka personalen för deras jobb utan som plåster på såren för att jag är rena skräckpatienten.

Jag kommer ihåg en episod när jag var 15 och låg inne för en undersökning och jag var tvungen att ligga till sängs och det kommer in en sköterska med ett bäcken när jag ringt på klockan och sagt att jag behövde gå på toa, hon gav mig ett bäcken för de hade inte tid att följa med mig på toan.

Jag blev så förbannad eftersom jag visste att de hade kaffepaus så jag hivade iväg bäckenet efter henne. Men hon var stencool och hivade helt sonika tillbaka det. Efter den händelsen blev vi goda vänner under tiden jag låg inne.

Idag hade jag väl snarare hiva iväg en mkt giftig kommentar efter ngn som levererat ett sådant besked.

Inga kommentarer: