onsdag, juli 8

Hyckleri runt Michael Jackson

Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det här tar sjukliga proportioner!

På tv igår så hade de fyra kanaler sina egna hyllningsprogram till den lille Michael och alla sa de hur genialisk och bra han var. Lite lustigt att de aldrig sa det innan han dog.

Det som får mig att tvivla på folks intelligens är att det var en sketen sångare som dog, inte någon som Einstein, Hawkins, Buddha, jesus eller Ghandi. Med andra ord människor som verkligen har betytt eller betyder något för världen och mänskligheten.

För ett år sedan så var MJ en pajas som levde i en bubbla iklädd munskydd och hängde ut sina barn från en balkong, han påstods även vara pedofil men nu ett år senare så är han ett litet helgon vars musik får oss alla att bli små änglar. Hyckleri kallas sådant!

Och alla dessa artister som grinar i tv och sjunger en låt för att hylla den store kungen gör det näppeligen för att de saknar hans storhet utan snarare för att promota sig själva.

Och hur tacky är det inte att som Mariah Carey stå i en klänning med urringningen ner till knäna på en minneshögtid, ok att hon sjöng men jag tror nog att hon hade kunnat få till tonerna lika mkt i en mindre horig klänning.

Jag tycker MJ var en djupt tragisk person som uppenbarligen var mycket störd, och visst var det synd om honom i vissa lägen, men han är långtifrån det lilla helgon folk vill göra honom till nu.

Och tyvärr har nog Virtanen rätt i att det var det smartaste karriärdrag som MJ gjort…


Ett Blivande Helgon?

2 kommentarer:

Asta sa...

Och ändå så tycker Virtanen och så många andra att det är lönt att skriva krönikor om det hela. Jag tycker ärligt inte att det blir mindre oärligt av att skriva att man inte gillar effektsökeriet. Det är också effektsökeri.

MB sa...

Asta: Du har helt rätt!