lördag, augusti 15

Dubbelmoral

Blondinbella har gått och blivit hackad igen…

AFA tycks ha ett horn i sidan till Bella men att bete sig som små skitungar hjälper ju inte att sprida förståelse.

Jag sympatiserar inte med Bella på ngt sätt, för mig så framstår hon som en mkt bortskämd liten brat och då är ändå jag själv en mkt bortskämd liten ”pijo”

Som ni vet så är jag vegetarian men en ganska så stor dubbelmoralist iom att jag älskar skinnskor, skinnjackor och små väskor i skinn… och jag tycker nog att AFA befinner sig i samma situation.

Tänk er att jag har ett bråk med Florito och går ut i köket och hämtar lite köttfärs och kastar på honom, eller låser honom ute... vem tror ni framstår som mest dum? Inte Florre iaf.

Jag kan förstå att man är emot pälsindustrin men då får man banne mig vara emot allt som har med djur att göra, mat, hygienartiklar, kosmetika, medicin och en massa andra saker. Jag lärde mig häromdagen att det finns tom djurrester i vin…

Man kan inte säga en sak och sedan göra det själv…

Visst jag skulle aldrig trava iväg och köpa en ny päls då jag inte gillar hur industrin är, men en päls som redan är gjord sas, dvs ngt från en second hand shop eller från mormors gamla vind, djuret ifråga är redan dött och inte blir det mer levande eller upprättat av att man förstör för en annan människa.

Att hålla på och kapa sidor, kasta döda djur eller bryta sig in och släppa inburade djur hjälper inte saken. Däremot så gör välbyggda argument och information det.

Det är som bilderna på ciggpaketen, som rökare tror jag inte man tar till sig dem då de blir för mkt, man ser bara att man blir utsatt för en ”häxjakt” och därmed missar kulan målet.

Och framför allt så måste saker få ta tid… skall man omvända ett samhälle så går det inte på fem-tio år utan det krävs kanske ända upp till 50, Jag tror det ligger mkt i det gamla talesättet att man inte kan lära en gammal hund att sitta, visst man kan få den att inse att ngt är fel men det innebär inte att den slutar. Man skapar däremot en individ som kanske är skuldfylld men reagerar med att bli ännu mer provokativ.

Skulle ngn kasta ngt på mig när jag kom i ngn av mina älskade skinnjackor så skulle jag bara bli förbannad och gå och köpa mig en som var ännu mer utmärkande, inte skulle jag tycka att den som kastade hade rätt och jag fel.

Våld funkar inte och jag undrar när de som utövar det skall lära sig? Ta bara situationen i Israel/Palestina verkar det finnas ngn lösning… Njet! Det är precis likadant med alla situationer som innehåller våld. Det enda som händer är att folk blir ännu mer beslutna att fortsätta med det de nu gör…

Skall man komma någonstans med människor som man anser gör fel så måste man få in dem i en hörna med logik och argument, inte med våld. Hade AFA försökt föra en debatt med Bella och använt sig av argument där de fick henne att framstå som dum och okänslig så hade de vunnit så mkt mer gehör hos folk, istället för att som idag få folk att tycka synd om Bella genom sitt beteende.

Inga kommentarer: