onsdag, augusti 5

Hycklande Bögar...

Läste om Mikael idag när jag gjorde mitt vanliga morgonsvep av tidningarna på nätet medan jag sörplade kaffe och bolmade rök…

För att uttrycka det kort och koncist! Killen har rätt, dock så blev jag jäkligt irriterad på tonen i artikeln… Ngt mer ”klappande på huvudet av den stackars lille fjollige bögen” ton får man leta
efter!

Att det skall vara så svårt att skriva ngt för en journalist som inte är supervinklat för att väcka reaktioner.

Men för att återgå till det Mikael säger så visst är det så det funkar i den glammiga och tjusiga bögvärlden.

Är du fjollig, fet eller ful så kan du lika gärna ge upp, ingen vill sätta på dig, umgås med dig eller ens kanske bli sedd med dig, är du fet och rolig så kan du möjligen ha en framtid som druga, dvs dragqueen. Men att bli sedd som en seriös och normal person existerar inte

Det är kanske därför som jag faktiskt föraktar bögar en smula, eller rättare sagt bögvärlden…

Det snackas så mkt om hur förtryckta och hur synd det är om oss, men vad få säger är att vi är förbannat bra på att både förtrycka och diskriminera människor i våra egna led.

Ngt som faktiskt är lätt småpsykotiskt i bögvärlden är just vår hyllning av den bög som lyckas vara straight acting, vi vill alltså vara som de som inte vill ha oss!

Det högsta pris man kan få i bögvärlden är att få till det med en kille som är hetero, även om killen är så dyngrak så att han inte ens vet vad han heter så är det ngt mkt beundransvärt, att sen killen dagen efter spyr över en spelar ju ingen roll, man har ju lyckats komma i närheten av en kuk som endast sett insidan av en kvinna. Lite som de första stegen på månen kan jag tänka mig…

Jag tillhör de där som faktiskt har lyckats få en hetero i säng, fler än en till o med, och tro mig ngt mer tråkigt får man leta efter, lite som att ligga med en docka.

Och det är ngt mkt provokativt när den som lyckats få dessa så eftertraktade troféer råkar vara fjolla som jag och sedan säger att det inte var mkt att hänga i den berömda granen.

Men för att återgå till ämnet, visst borde jag väl vara lycklig nu när HBT rörelsen är så accepterad och älskad men det är med den som det var med feministrörelsen.

Den lyckas aldrig nå dem som den borde nå utan endast de som inte behöver den. Och precis som feministerna kommer vi att måla in oss i ett hörn med våra krav på att alla skall acceptera oss och våra liv.

När skall bögar inse att ogillande av ens personlighet inte behöver vara synonymt med ens sexualitet. Men visst är det förbannat tacksamt att aldrig behöva reflektera över ifall man är en bra och trevlig person utan så fort ngn säger ngt så beror det på homofobi. Precis samma argument som feminister, invandrare och andra grupper i samhället som inte vill syna sina fel och brister närmre.

Om tjejen i kassan på Domus är otrevlig mot mig så kan det bero på att jag kanske är jävligt dryg och inte för att jag är bög men det är inte populärt att säga, lika lite som när man säger att mansgrisar blir just mansgrisar pga kvinnor, nämligen sina mödrar!

Så kanske vi borde göra rent i våra egna garderober och se till att vi är justa människor innan vi kräver att vår omgivning skall vara det mot oss.

Det finns ett ordstäv som lyder ungefär att man skall vara mot människor så som man vill att de skall vara mot en själv.

Och när det gäller Pride så kan jag inte annat än hålla med Lisa Magnusson…


Uppdatering

Måste göra ett tillägg som jag totalt glömde bort igår när jag skrev mitt inlägg.

Nuförtiden så skickas det ut en ordlista från HBT-rörelsen där de ”vänligt” talar om vilka ord som bör användas när det skrivs om homosexuella och HBT-rörelsen.

Kan kanske tyckas vara snällt ifrån deras sida men som jag ser mer som ett försök att manipulera texter till sin egen fördel.

Om jag säger städare eller golvbehandlare spelar egentligen inte så stor roll, det viktiga är vad jag vill säga och inte vilka ord jag använder för att säga det.

Jag är bög, fikus, bajspackare, pervo, stjärtgosse osv i all oändlighet…
Visst kan en del av orden låta hemska men det beror på vilket sammanhang och hur man använder dem.

Skulle Mona Sahlin kalla mig bajspackare så skulle jag nog bli lite grinig medan jag kan tycka det är askul ifall min bästa kompis kallar mig det... Get the point?

Och här är ordlistan som du bör använda ifall du vill bli sedd som vår vän och framför allt mkt PK ;-))


ORDLISTAN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa om hur dessa homisar fryser ut sina egna när alla icke homisar vanligtvis är såååå dumma så.Så kan det gå i den trendiga , jag är homo världen ....

Shadow