tisdag, juni 22

Stjärnor i den danska skogen...



Så synd att barnen inte kan få klappa djuren ngt mer, jag kommer ihåg när jag var liten så var det det roligast med hela besöket i Slottsskogen.

Mindre roligt var det iofs den gången jag blev jagad av en sur påfågelshanne som ansåg att jag störde honom på min väg hem genom parken.

För er som inte vet det så ligger parken mitt emellan två bostadsområden i centrala Göteborg och tro mig, när man är jagad av en mkt sur pippi så springer man för livet…





Men herregud kan de inte låta stackarna vara ifred!

Jag undrar om journalisterna själva skulle acceptera att vara villebråd. Och vad är det som är så viktigt att rapportera? Färgen på handdukarna?

Låt ungarna njuta av sin lycka så länge de kan, snart nog ramlar pannkakan ned igen…





Och en sådan här artikel kan bara någon som inte riktigt vet hur saker funkar utanför Svedalas gränser skriva.

Hon kunde ju ta och komma hit ned en vecka och se hur väl hon klarar sig med engelska!

Mkt, mkt få spanjorer talar engelska, faktist så är franska ngt som fler kan, åtminstonde i den äldre generationen.

Bland universtitetseleverna så klagas det hejvilt över att de måste använda engelsk litteratur eftersom de inte förstår vad som står i böckerna.

Inte ens premiärministern talar engelska utan tvingas anlita en tolk när han har gäster som inte talar spanska.

Ibland glömmer jag hur verklighetsfrämmande en del svenska politiker är, trots att de faktiskt borde ha erfarenhet från dubbla kulturer som den här kvinnans namn antyder.






Jag förmodar att när Anita promenerar vidare till de sälla jaktmarkerna så kommer alla dessa belackare att säga hur underbar och missförstådd hon var…

Ett mkt typiskt svenskt beteende, först kastar man skit och sedan höjer man dem till skyarna.

Anita kanske inte är en stor stjärna i svenska ögon men hon har dansat med de stora elefanterna som Hjördis Petterson sjöng om.

Visst jag kan hålla med om att hennes roller inte alltid har varit psykologiskt djuplodande men henner storhet ligger på ett annat plan.

Greta Garbo var heller ingen stor uttolkare av sina roller, lika lite som Ingrid Bergman som själv sa att det bästa sättet att spela var att ha ett tomt uttryck i ansiktet så fick åskådaren tolka in det som den själv ville….

Inga kommentarer: