måndag, juni 21

Våningar Väskor Och Bajs

Eftersom vi går I flyttankar så har jag börjat kolla på hus och lägenhetsannonser och idag hittade jag de här våningarna. Ibland måste man ju få drömma lite…

Orsaken till att vi bestämt oss för att flytta är att dels för att Spanien har hamnat i värsta krisen och alla som är anställda av kommun och stat har fått sina löner nedskurna men även för att ingen av oss trivs här nere i södern.

Dels för värmen men även för hur folk är, trevlighet är inte ngt som prioriteras härnere. Som turist är Spanien underbart men att bo här permanent är ett helsicke speciellt I Andalucia som vi gör.

Vi har talat om många städer och länder men har väl kommit ned till antingen Danmark eller UK, det senare är väl mest min önskan som baseras på lite för många pittoreska byskildringar i olika deckare jag läst genom åren.

Men för att återgå till hus och våningar. Något som jag absolut avskyr är när kök och vardagsrum hänger ihop för att inte tala om badrummen med dubbla handfat.
Jag skulle bli galen av att dela badrum med någon när jag gör mig I ordning.

Och varför är det så populärt med öppna kök in mot vardagsrummet? Vem vill känna matoset när man sitter och tittar på tv eller läser en bok, och framför allt se den skitiga disken, ni kanske sätter in allt i diskmaskinen med en gång , jag gör det inte!

För mig så är köket ett arbetsrum och vardagsrummet ett rum att koppla av i.
Och när jag ändå håller på och klagar så undrar jag hur i herrans namn man kan placera ett dörrlöst badrum integrerat i sovrummet som jag har sett på en del fotografier .

Jag må dyrka Florito men inte vill jag ta del av vad han gör i badrummet, och jag är ganska säker på att han inte heller vill se mig bajsa.


Habegäret svallar...

Ett annat objekt för mitt habegär...

Och ett tredje...



Min resa till Sverige börjar närma sig, den har blivit uppskjuten och avbeställd jag vet inte hur många gånger den här våren men nu skall jag väl äntligen vara på väg.

Förmodligen så blir det den sista resan på mkt länge då jag är ganska trött på att kuska över halva Europa med en massa bagage. Och framför allt så finns det roligare saker att lägga pengarna på...

Och apropå bagage så har jag givetvis som vanligt inför varje resa skaffat mig nya matchande väskor, knäpp visst är jag det, men jag gillar att resa med stil.


Men än har jag inte kommit upp i den här
damens väskantal när jag reser men jag misstänker att det bara är en tidsfråga ;-)

Inga kommentarer: