fredag, juli 9

Galna Strutsar...

Idag hittade jag absolut inget skoj att skriva om, förutom Mona då som verkar vara rejält på tapeten hos alla röda bloggfinkar…





Lite lustigt det där hur folk glömmer alla misstag damen gjort genom åren.

Men det som verkligen är lustigt är att folk inte inser att det är socialdemokraterna som ligger bakom alla nedskärningar och försämringar.

Det är ju deras beslut som faktiskt ligger till grund för alla beslut de sista åren men av ngn anledning så får moderaterna skulden trots att de faktiskt fått ut massor av människor i arbetslivet igen.

Sossarna var ju mer pigga på att fixa jobbstatistiken med hjälp av bidrag och tillfälliga utbildningar i hur man klistrar igen ett kuvert och liknande.

Jag är medveten om att en del människor tyvärr hamnar mellan stolssitsarna men det är ju inte regeringens fel utan hur reglerna tolkas av de olika myndigheterna bla arbetsförmedlingen.

För ingen kan väl säga att det inte är bra att ha ett jobb? Både rent ekonomiskt och mentalt. En människa som går hemma år efter år hamnar utanför i en egen bubbla och är inte delaktig i samhället.




För övrigt så fann jag det här testet om hur många personligheter man har och uppenbarligen så är det bra att vara schizofren idag? Jag fick bara sju RÄTT av 40…






Skall jag tolka det som att mitt ego är enormt eller att jag inte är mentalt störd?

Inga kommentarer: