torsdag, juli 8

Simpelt skitsnack...

Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle inte tycka det var positvt att få veta vad en artist har för politisk hemvist.

För mig så är det viktigt vad man tycker, och skulle jag få veta vad någon av mina favoriter håller på, och det skulle vara det motsatta till vad jag själv tycker så skulle det faktiskt påverka min syn på artisten ifråga.

I mina ögon så är en artist till för att underhålla inte för att påverka folk som kanske inte har tänkt igenom sina åsikter ordentligt, typ tonåringar som köper det mesta bara det är tillräckligt “coolt”

Och ni har alldeles rätt i misstanken att jag säger att folk är dumma!




Och vad kan man säga om det här då?


Jag tror inte det handlar så mkt om att hålla kontakt med kreti och pleti, mer gammaldags nyfikenhet på vad grannen gör bakom gardinen…

Kanske man skall se det som att vissa inte har ett så intressant liv som de skulle kunna ha…




Kan man ordbajsa mer än den här lille
ministern…

Om så palestinerna gick med på att bo på månen så skulle ändå inte Israel bli nöjt.




Det var lite fel för här har vi ordbajseri en masse…

Jag tror näppeligen att det handlar om att Mona är
KVINNA, det handlar om att ha gjort bort sig och att försöka slicka så många arslen som möjligt, och ju mer hon slickar desto mindre trovärdig framstår hon som.

Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt, det är ngt som de flesta någorlunda intelligenta människor vet men uppenbarligen inte Mona.

Visst är det bra att sträva efter
jämställdhet men oavsett hur mkt man än försöker så går det inte att uppnå det till perfektion, det finns alltid ngn som kommer att ha det bättre än någon annan.

Och nu talar jag inte om kvinnor vs män utan människor.

När det kommer till feminismen så anser jag att det har gått överstyr!

Det har blivit fult att vara man idag, vi får betala för vad män har gjort tidigare i historien utan att själva ha deltagit i “brottet” mot kvinnor.

Som jag ser det är inte feminister ute efter jämlikhet utan snarare payback för ngt som ingen kan ändra på eftersom det tillhör det förflutna.

Och en av de största orsakerna till att kvinnor inte har likadana löner som män är att de inte har kommit på det enkla faktumet att man får vad man begär, dvs begär högre lön istället för att fnittra och tro att chefen kan läsa era tankar.

En chef vill ALDRIG betala det man är värd han eller hon vill tjäna pengar och ju högre lön desto mindre vinst för chefen, det är där felet ligger.

Så är man dum nog att inte inte ta i från foknknölarna när man förhandlar om lönen så får man skylla sig själv…

Ett tips lägg på en fjärdedel av vad du anser att du skall ha i lön och när chefen prutat färdigt så har du den lön som du egentligen ville ha!

Inga kommentarer: