torsdag, juli 15

Gay, Sex och Äktenskap

Äntligen verkar det som åtminstone ett land i Sydamerika har bestämt sig för att göra likakönade äktenskap lagliga. nu hoppas jag bara att alla de andra följer efter. Tyvärr har jag en känsla av att det lär dröja då katolska kyrkan har ett järngrepp om Sydamerika.

Det är lustigt egentligen att de som är emot gayäktenskap är de som har mest fördomar om vårt sexliv, dvs de tror att vi gökar jämt och överallt. Man kunde ju tycka att de om några borde vara positiva till vår önskan om att binda oss med bara en partner och leva monogamt precis som heterosarna.

Ett populärt argument från dem är att det står i bibeln men av ngn anledning så talas det tyst om att det citatet hänvisar till sex och inte kärlek. Och ngt som helt förpassas är fördömandet av skilsmässa, otrohet, stöld och framför allt kvinnans värde i förhållande till mannen.

Skall man nu roa sig med att tro på amsagor så bör man ju följa alla reglerna och inte bara plocka ut dem som man tycker passar för dagen.

Och ngt som verkligen tycks glömmas bort är att man skall älska sin nästa som sig själv… Och med tanke på hur mkt hat en del religiösa tycks besitta så kan de inte vara speciellt förtjusta i sin egen person.

Det skall tydligen hållas en skönhetstävling där man utser Miss Transsexuell…

jag måste erkänna att jag är imponerad av tjejernas mod att gå ut offentligt. jag har känt ett par transsexuella i mitt liv och de har alla haft som högsta önskan att totalt smälta in bland kvinnor.

Det jag funderar lite över är hur “Svensson” ser på tävlingen? Kommer han att se dem som kvinnor och bedöma dem efter deras skönhet eller kommer han att bedöma hur väl de smälter in bland de naturligt födda kvinnorna, dvs hur pass lite manliga drag de har kvar efter sina operationer och hormonintag.

Om man ser på pollen som gjorts så är det just Linn och Agneta som ligger bäst till då de mest verkar svara mot den "naturliga" synen på hur en kvinna skall se.

Den synen finns även bland de homsar, ju mer kvinnlig du ser ut som transsexuell desto mer lyckad är du. Medan den totala motsatsen gäller för dragqueens, där man skall vara så överdriven som möjligt för att vara bra.

För att inte tala om synen vi har på oss själva, är du fjolla så är du långt ned i hierarkin medan du hamnar i topp om du är extremt manlig. Problemet är bara att man skall se ut som den amerikanske drömmannen, avviker du ifrån den bilden så är du inte heller spec lyckad. Så råkar du vara tjock, hårig, bonde, invandrare etc så halkar du ned på listan.

Tyvärr vet jag inte hur synen är bland de lesbiska då homosexuella män och kvinnor iaf i Sverige är rätt segregerade, och uppriktigt sagt så förstår jag inte varför…

Man kan ju tycka att i en grupp som stått utanför så länge så borde det finnas lojalitet mot det egna ledet men tyvärr är det snarare tvärtom.

Inga kommentarer: