tisdag, juli 13

Lena Mellin, Piller och Sprit...?

Jag måste säga att jag blir allt mer fundersam över hur AB hanterar historien med Littorin.

Helle Klein som jag alltid tyckt varit vettig tycks ha drabbats av den allmänna blodstörsten.

Och ju mer man läser desto mer inser man att tidningen har en agenda och det är att misskreditera regeringen så mkt som möjligt inför valet.

Varför annars börja tjafsa om Reinfeldt och hans pålitlighet. Så vitt jag har förstått så var han inte med när SOL gjorde sitt påstådda inköp.

Eller kommer det att dyka upp ännu en Anna som påstår att Freddan var med på ett hörn, det skulle inte förvåna mig allvarligt talat med tanke på nivån som AB befinner sig på.

Det som äcklar mig är att det inte finns tillstymmelse till bevis utan allt är baserat på hörsägen

och vi vet inte ens om det är sant då de enda som varit i kontakt med Anna är AB. Det kan lika gärna vara en uppdiktad historia från början till slut.

SOL:s erkännande om sexchatt kan inte ses som ett bevis för det andra. Jag är ganska säker på att de flesta som använder internet ngn gång har sexchattat eller flirtat då det inte känns så allvarligt pga skärmen som är emellan.

Det som roar mig är att jag sitter här och försvarar en person som står politiskt för saker som jag inte alltid håller med om. Jag vet att många tror att jag är moderat ut i fingerspetsarna men det är lite fel, jag skulle snarare vilja beskriva mig som humanist dvs jag tycker lite av varje från alla politiska genrer.

Lena Mellin påstår att man skall ta demo undersökningar med en nypa salt, gäller det även när det påstås att socialdemokraterna avancerar?

Vad som verkligen är störande är all denna jäkla dubbelmoral som svenskar roar sig med. Om nu det skall vara kriminellt att köpa sex så borde det i rimlighetens namn vara lika brottsligt att sälja det. Och hur blir det när det gäller andra saker, typ knark?

Skall langarna skyddas medan köparna kriminaliseras?

Tjuven går fri medan offret får böter för att de inte hade tillräckligt tjock dörr?

Patienten ansvarig för läkarens felbehandling?

Det är precis samma typ av resonemang...

Personligen tror jag att om man gjorde precis tvärtom, dvs folk fick köpa och sälja sex precis som de ville så skulle det inte finnas några problem, snarare skulle marknaden bli självsanerande.

Jag har känt ett antal horor o mitt liv och ingen av dem har varit några offer, tvärtom de har alla varit mkt jagstarka individer som vetat varför de gjort saker. Och i nio fall av tio så har det handlat om pengar.

Så jag tror inte på den där offermyten som alla feminister tycker om att servera. och framför allt myten om vem som köper sex, inte har jag hört att det varit konstiga män med udda behov, det har snarare varit helt ordinära killar som velat pröva ngt nytt, eller legat i skilsmässa precis som SOL, eller helt enkelt inte haft en stadig partner.

Skall man nu roa sig med att utsätta Lena Mellin för samma typ av bevislös granskning som hon gjort med SOL så lär hon enligt olika trådar på det gamla goda FB vara lesbisk, tablettmissbrukare och alkis.

Och iom att hon inte dementerar det hela så måste det ju vara sant om man skall föra hennes typ av resonemang ;-)

Inga kommentarer: