torsdag, september 30

Blåsta Brudar Gillar Partisk Jämställdhet?

Det gör mig faktiskt ganska irriterad att Kent inte får gå på Ladies Night just pga av att han är man.

Och de män som reagerar i kommentarerna till artikeln över den enorma dubbelmoralen som frodas blir avfärdade med att kvinnor har varit diskriminerade i alla tider. Man kan ju lite lätt undra när männen har betalat färdigt för allt jävelskap som kvinnor har utsatts för genom historien ;-)

Hade nu situationen varit tvärtom med ett Mens Night och artisterna varit lite läckra och snygga tjejer så hade det tagit hus i hecklefjäll över hur något sådant kunde få förekomma i ett samhälle som skall vara jämlikt.

Nu kan jag ju inte för glatta livet påstå att jag delar Kents smak när det gäller underhållning men för den sakens skull så skall han ju inte nekas tillträde bara för att han råkar vara man och inte kvinna.

Att som de här olika bloggarna roa sig på hans bekostnad visar ju bara hur lite de faktiskt förstår av ämnet jämställdhet, hade de accepterat att vara utestängda ifrån ngt bara för att de inte råkar ha en snopp i brallan? Knappast!

Vissa kvinnor tycks ha lika lätt som mindre utvecklade män att ta till härskartekniker

För att välja att insinuera att Kent skulle vara bög och att det är därför han vill se showen är just ett utslag av härskarteknik och framför allt lika intelligent som att beskylla mig för att vara hetero bara för att jag råkar gilla motorcyklar.

Inga kommentarer: