onsdag, september 22

Precis som skit är skit är SD...

När jag läser det här så blir jag så beklämd.

Och jag kan inte göra annat än att fundera över vad som kommer att vara ok för en SD:are (nynazist) när det gäller invandring.

Är det bara araber som anses vara mindre värda eller kommer även amerikaner, tyskar, danskar osv att räknas in i gruppen ovälkomna?

Hur blir det med vår kungafamilj där Drottningen är halvbrasilianska och Kungen har franskt påbrå? Eller alla de adliga ätter som har sitt ursprung i Tyskland, Lettland, Ryssland och Polen.

Hur blir det med våra kulturskatter? Skall vi skicka tillbaka de saker som inte är svenska som tex Silverbibeln eller alla de saker som Ostindiska Kompaniet hämtade hem från Kina. Hur blir det med alla tjusiga målningar som inte är målade av Carl Larsson, typ Matisse, Picasso, van Gogh, Kandinsky?

För att inte tala om pizza, kåldolmar, köttbullar osv. Kanske vi rent av skall avsäga oss matematiken då den är arabisk ifrån början om jag inte missminner mig alldeles?

Jag undrar ifall SD:arna vet hur mkt av svensk kultur som faktiskt baseras på det ickesvenska?

(btw hädanefter kommer jag att kalla SD anhängare för nynazister eftersom tjusiga omskrivningar aldrig har kunnat dölja sanningen.)

Trots kriser och annat så anses Sverige fortfarande vara ett mkt bra land att leva i, och att utan den enorma arbetsinvandring som förekom under 60 och 70-talet så hade Sverige inte på långa vägar varit lika välmående.

Förstår nynazisterna ens det?

Jag kan förstå att de har fördomar, det har de flesta, även de som säger sig vara utan, det är ett sätt att etikettera folk för att lättare kunna hantera saker mentalt.

Men vad nynazisterna tycks glömma är att en fördom aldrig är lika med sanning och därför inte speciellt bra att förlita sig på när man argumenterar eller bygga en politik på.

För om fördomar vore sanning så skulle det ju innebära att alla nynazister är obildade, socialfall, kvinnofientliga och har en pitbull hemma i garaget.

Bögar är alltid modemedvetna, glada, käcka och riktiga sexgalningar.

Kvinnor är mindre intelligenta än män eftersom de inte tjänar lika mkt pengar, och givetvis är deras naturliga plats i hemmet.

Att finnar dricker vodka och slåss med kniv hela dagarna.

Att danskar alltid är gemytliga och allihop kan göra smörrebröd.

Att alla thailändare är prostituerade

Listan kan bli enormt lång över saker som folk ibland kläcker för att göra sig själva bättre men det innebär ju inte att det är sanning för det.

Och när jag läser kommentarer från folk som Bo i mitt förra inlägg så blir jag rädd men mest beklämd.

Att vara så lat så att man röstar in ett parti som har så mkt odemokratiska saker på sin agenda förutom att hiva ut allt svartskallar är att vara enfaldig i ordets rätta bemärkelse.

Har man ett problem med hur samhället ser ut så istället för att klaga kanske man skall göra ngt åt det genom att engagera sig lite mer.

Tycker man nu att invandringen är ett sådant stort problem så finns det bättre sätt att lösa problemet på än att rösta in ett parti som bla anser dödsstraff och straffskyldighet för barn vara helt legitimt i en demokrati.

Inga kommentarer: