onsdag, november 10

Misshandel

Som många andra så tittade jag på ung och bortskämd och blev ganska chockad, inte så mkt över själva curlandet utan hur föräldrarna så glatt handikappar sina barn.

Som ett oerhört curlat och bortskämt barn själv så kan jag lugnt säga att de här barnen är inte curlade de är utsatta för misshandel.

För trots att jag har fått precis vad jag pekat på, och även fått göra precis vad jag vill så har jag fått lära mig ansvar och att tänka på andra.

Det talas om att kreativiteten flödar när man inte behöver städa och göra andra tråkiga saker, jag skulle vilja påstå motsatsen, det är när man hamnar i situationer där saker är tråkiga eller jobbiga som gör att man kommer på sätt att förenkla eller förbättra saker.

Och det synsättet gäller inte bara hushållsgöromål utan det mesta i livet. Om man aldrig lär sig att hitta utvägar ur det som är jobbigt så blir man heller inte kreativ.

Som Olga Isabell som verkar tro att livet som dansare bara är en dans på rosor, tro mig, jag har känt mkt berömda dansare genom åren och de alla har slitit skiten ur sig för att komma dit de är, och deras kroppar är helt förstörda .

Har ni någonsin sett en dansares fötter? Tro mig de är hemska! För att inte tala om synen de har på sk ”normala” människors kroppar, Hitler framstår som snäll jultomte jämförelsevis.

Och precis som den där psykologen i Debatt säger så oavsett hur fantastiskt och roligt ett arbete är så innehåller det alltid tråkiga delar. Och det som jag tänker på är att de flesta av de här ungarna verkar vilja bli kända och berömda, och det är lovvärt men vad de inte tycks inse är att livet som kändis är fan så hårt om du skall stanna på toppen, det är inte bara att skriva några rader i sin blogg.

Du måste jobba stenhårt tom ibland med folk du hatar, du måste förnedra dig genom att slicka röv, att bli omskriven i mindre smickrande ordalag, bli behandlad som en köttbit och sedan vackert acceptera att vid en viss tidpunkt så är du passe.

Och oftast för att fixa det hela mentalt så stänger folk in sig i bubblor som de skapat, antingen med droger eller genom att omge sig med ja-sägare som bara väntar på rätt tillfälle att sälja ut dig.

Om man vill till toppen så måste man inse att man inte är människa längre utan bara ett objekt.

Och för att återgå till curlingföräldrarna så gör de sina barn världens otjänst genom att inte härda dem för det liv de så gärna vill ha.

Hur skall Olga Isabell hantera när någon regissör eller producent säger att hon är för fet, ful, blonderad, inte sexig nog för att få huvudrollen såvida hon inte suger av honom.

För vad ingen av de här ungarna har fått lära sig är att om du kliar min rygg så kliar jag din. Dvs för att få ngt så måste man göra ngt, och det gäller hela samhället inte bara kändisar. Och vare sig man jobbar som hotellstädare eller superstjärna så kommer man undan den biten.

Inga kommentarer: