måndag, december 13

Vit Terror

Så har vi då fått får första självmordsbombare!

Det är tragiskt men rätt väntat då Sverige
inte längre är ett tryggt land där människor kan få leva sina liv ifred oavsett färg, religion och nationalitet.

Kalla mig naiv, men jag tror att hade vi sluppit SD:s entré så hade vi förskonats ännu ett tag ifrån sådana här saker. Vare sig man vill det eller ej så är SD en katalysator för både rasister och mentalt störda a la gårdagens bombman.

När jag har surfat runt och läst så har jag sett att många kommentatorer krävde att mannen skulle bli identifierad med foto och
namn.

Jag hade förstått det ifall mannen fortfarande levt, men nu när han är död? De enda som kommer att få stå till svars är hans familj och vänner.

Jag är ganska säker på att de är helt normala människor som nu kommer att få sina liv förstörda.

Att bli dömd för vad någon annan gjort kan inte vara kul, tänk er själva att någon av era släktingar begår ett brott och ni får ta skiten.

Men nu över till Lucia istället…

Det är faktiskt ngt jag verkligen saknar här nere, inte själva Lucia men min lilla tradition som jag brukade ha och som bestod av att gå upp tidigt, sätta på tv:n dricka mitt morgonkaffe och trycka i mig ett par lussebullar och njuta av skönsången.




Jag saknar även min tradition på julaftonsmorgonen som var att gå upp, dricka kaffe och trycka i mig min lilla marsipangris (läs stora) och titta på tecknat.

Det finns vare sig lussebullar, (inte ens bullar med saffran i) eller marsipangrisar, det finns marsipanbitar och liknande men de smakar inte likadant som den lilla grisen, och av någon anledning så är dessutom den där grisformen viktig för mig.

På GP:s webbsida kan man se en liten film om hur Lucia sett ut genom åren och jag kan inte hjälpa det men jag tycker nog att Luciorna såg lite bättre ut förr, eller rättare sagt de såg lite mer glamorösa ut när de radar upp sig i päls och mannekängar runt.

Det är lustigt det där, så fort det handlar om skönhet och tävlingar så blir det fult. Men vi har inga problem med att i tidningar rösta fram världens sexigaste, snyggaste osv Som Angelina Jolie, Katy Perry eller Rhianna tex

När blev det fult att vara vacker?

Hela historien är full av poeter, målare, musiker som hyllar skönheten och särställer den som något ouppnåeligt.

Men åter till Luciafilmen, jag såg att de sista åren så har tjejerna på sig superfula täckkappor eller vad man nu skall kalla det. Jag förstår att de måste skydda sig mot kylan men varför i herrans namn svart eller rött?

Är inte vitt den stora färgen? Hade jag dressat dem så hade jag nog gett dem varsin vacker yllekappa med en stor pälskrage



Inga kommentarer: