söndag, mars 16

Carola och Sandaler

Jag är böjd att hålla med Nanna en smula när hon skriver om jantelagen och dess effekter…

Sedan kan jag tycka att hon kanske hårddrar det hela en smula, Carola har ju trots allt varit på topp rätt länge trots alla negativa skriverier om henne.

Och jag undrar när pressen skall försöka låta henne vara ifred…

Jag tycker att skicka ett
sms till sina fd kombattanter är rätt gulligt gjort! Men som vanligt så skall det göras om till ngt negativt.

Jag hatar MP3-böcker!


Eller snarare en viss MP3-bok!

Jag har börjat lyssna på Nemesis av Agatha Christie, jag är galen i hennes böcker och vanligtvis så föredrar jag att läsa dem, men den här gången så gick det inte. Så jag fick nöja mig med att lyssna istället…

Iofs så har jag väl aldrig riktigt varit förtjust i att lyssna på en bok istället för att läsa den, på ngt sätt så uppskattar jag att se en text framför mig, att kunna läsa om ett stycke eller rad som är givande. Medan när man lyssnar blir påtvingad både tonfall och tolkning.


Plus att känslan av att krypa ihop med en bok i soffhörnan eller sängen och bara fokusera på läsandet är för mig en njutning, på ngt sätt så känns det inte likadant med ett par hörlurar och en röst som mal på… ja, jag är nog lite gammalmodig ;-)


Igår eftermiddag så drabbades jag av skodille... Så ovanligt när det gäller mig eller hur ;-)


Jag är galen i Converse, de är suveränt sköna att gå i, och jag har ett antal i olika färger, men jag har inga bruna.

Så jag har spanat intensivt efter ett par att införliva i samlingen, det går inte att uppbringa här nere! Alla jäkla färger finns utom just de bruna.


Jag skulle iofs kunna beställa från hemsidan men med all frakt och kostnader som tillkommer så skulle det kosta mer än det smakar för ett par gympaskor.



Plus att jag gillar inte att köpa skor via nätet då jag vill både ta och se på dem innan jag bestämmer mig.


Så igår drabbades jag av jag skall ha ett par bruna gympaskor vad det än må kosta feber…


Och efter ett par timmar vandrandes in och ut ur butiker så fann jag faktiskt ett par bruna i vansmodell, inte supersnygga men de duger så länge, dessutom så fann jag en slags converseinspirerad tennissko i mörkt beige som även de ramlade ner i väskan…


Men det som jag def fick hagalenskap över igår var ett par sandaler för 200 euros, de var så snygga så jag kunde nästan inte släppa dem ifrån mig, så imorgon bär det tillbaka för att köpa dem…





De här påminner om de jag såg...


Dessutom så fick jag tag i en polo från Fred Perry i en grön nyans som jag letat länge efter, det vimlar av gröna, men inte den där med lite gult i som ändå inte övergår i oliv, utan fortfarande är mörkt grön. Så även den ramlade ner i påsen.


Jag har ett tyg i olivgrönt som jag tror skulle bli supersnyggt som shorts till den, så jag skall försöka sätta mig och sy ihop ett par ngn dag nu i veckan.

Nu, skall jag hoppa in i duschen och bege mig ut på cykeltur och njuta av doften av apelsinträden innan de totalt blommat över, och ta en glass någonstans.

Inga kommentarer: