torsdag, februari 28

Döda Muslimer?

Jag kan förstå ifall muslimer blir irriterade på vår rätt att avbilda div figurer på mindre smickrande sätt, inkl deras Muhammed.

Men är det så svårt att inse att vi lever både i olika världsdelar och tidsåldrar. Hos oss är det en demokratisk rättighet att ifrågasätta, hos dem en skyldighet att tro blint.

Det här förbudet mot att avbilda Muhammed har inte alltid funnits, det är ett relativt nytt påfund.

Av ngn anledning så är det ok när muslimer kallar oss otrogna hundar och bränner våra flaggor, men när vi svarar med samma mynt så kallas det rasism.

Det senaste greppet tycks vara att använda sig av barn och tv-tittande…



Men hur skulle de reagera ifall vi körde med samma sak?






Hos Antigayretorik så läste jag det här, det här är en av anledningarna till att Florre och jag gifte oss, enligt andalusisk lag så var vi redan gifta, men den lagen gäller bara inom den egna provinsen.
Så skulle ngt ha hänt utanför så hade jag inte haft ett dyft att säga till om, jag hade tom kunnat bli utkastad ifrån mitt hem ifall hans familj hade sagt så.

Jag antar att det är svårt för ngn som inte sitter i samma sits att förstå hur det känns när man inte anses lika enligt lagen, och att en främmande människa kan kasta ut en, hindra en från att ta ett sista farväl, besluta om en livsviktig operation osv…

Och oavsett vad man tycker om homosexuella så borde man väl ändå tycka att vi har rätt till samma slags rättsliga skydd som alla andra?

Jag köper att folk ogillar det jag gör i sängen, men att förvägra mig rättigheter som de flesta tar för självklara är att vara småsint.

Och ännu en gång är en snopp på tapeten…

Den här gången i Göteborg… För det första så undrar jag ifall de som vill göra lejonet könlöst inser och vet att det är en jäkla skillnad utseendemässigt på kvinnliga och manliga lejon?

Och de stackars idioter som anser att det inte spelar ngn roll, skulle de acceptera att män började protestera mot alla kvinnliga figurer som finns?

Nej då skulle de bli ett ramaskri!

Vad är det som får folk, läs rabiata feminister att tro att det är farligt med manliga symboler?

Lejonet som symbol är urgammal, det står för styrka och mod, är det ett begrepp som är främmande för feminister?

Oavsett vare sig vi är kvinnor eller män så är det väl vad vi gör som är viktigt, inte vilka symboler vi använder?


Tänk om män skulle börja ifrågasätta Moder Svea och säga att det är förringande för män att ha en kvinnlig landssymbol? Och att man måste ta bort brösten på henne, eller göra om Justitia till en androgyn symbol..

Jag tycker att dagens feminister snöar in på skitsaker om jag skall vara ärlig, finns det inte viktigare saker att fokusera på än små jäkla snoppar på lejon? Förutom att kalla män för djur då och då…

Det jag funderar över ibland är ifall det verkligen är så farligt med skillnader mellan könen?


Vi är trots allt olika på en del sätt. Det innebär dock inte per automatik att det ena könet är bättre än det andra.

Med andra ord så gör de precis så som de beskyller män för att göra! De förringar en annan människas livsval. Och oavsett vad hon säger så vet de bäst...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Attans så perfekt o kul du skriver/uttrycker dej! Jippie! Älskar att läsa din blogg. (sorry jag inte alltid lägger av en kommentar) Detta inlägget är då "klockrent". /Atir

Anonym sa...

Atir: Tackar :-)) Det är lugnt vännen, jag om ngn är dålig på att lämna kommentarer som du vet...
Kram!

Malle