tisdag, maj 13

En Rökande Bög

Jag måste erkänna att jag är lite kluven till det här, inte att killen är bög utan själva iden om hur man skall möta en partner.

Att få sitt kärleksliv utfläkt i tv på bästa sändningstid tycker jag skulle vara förödande för den intimitet och närhet som måste uppstå för att man skall kunna bli kär.

Sedan kan jag ju inte annat än undra hur pass ärlig man är som en ev partner när det finns så många som bara är intresserade av att bli ”kändisar” för en kvart.

Oftast så tycker jag att de mest konstiga sätt att träffa ngn är bra, oavsett om det sker via nätet, en tidning, video eller på ett spiritistmöte.

Men att göra det via tv och få alla känsliga steg inspelade och uppvisade för folk tror jag inte är befrämjande för kärleken i långa loppet. De flesta av oss vill ju träffa ngn som tycker om oss för just vad vi är, men iom folks kändiskåthet så kanske man råkar ut för ngn som bara vill få sin berömda kvart i strålkastarljuset och inte bryr sig om ngt annat än sig själv.

Och när vi ändå är inne på ämnet bögar, eller rättare sagt homosexualitet så tycker jag ni skall läsa det här hos Antigayretorik.

Det är skrämmande hur provocerande kärlek kan vara…

Det är även skrämmande hur outvecklade vissa länder är i sin demokrati.

Och Teflonminne funderar över en bojkott mot Ica för deras uppmaning att butikerna skall sluta sälja tobaksvaror.

Gör de det så förlorar de även en kund i mig. Jag anser att jag skall ha rätten att kunna köpa det jag vill ha i en butik utan att pådyvlas en massa moraliska pekpinnar.

Om folk och Ica nu är så måna om folkhälsan så finns det fler saker på hyllorna som de skulle kunna sluta sälja.

Som jag har skrivit förut så anser jag att den här hetsen på rökare är lite löjlig då det finns saker som är bra mkt farligare.

Att dra den slutsats som många ickerökare tycks göra att rökning är förknippat med intelligens visar hur smart man blir av att inte röka tycker jag ;-)

Visst jag erkänner villigt att rökning inte är bra, men det är inte fet mat eller alkohol heller, men inte förbjuds de varorna i butikerna.



Så jag tänker fortsätta röka de gånger jag är i Svedala för att hälsa på och förpesta min omgivning…

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Innebär inte ditt resonemang om Ica att samtliga butiker måste föra samtliga varor som finns tillgängliga? Annars är det säkert någon som klagar över att det saknas någon liten produkt som han/hon vill köpa...

MB sa...

Rexxie: He, he, nej det var inte riktigt så jag menade, det jag avsåg var att plocka undan saker ur ett redan existerande sortiment för att ngn bestämt för mig att det är dåligt trots att det finns ett kundunderlag.

Rexxie sa...

Jag är inte så övertygad om att Ica-butikerna rent generellt verkligen kommer att skippa cigaretter.

Det hade förvånat mig mindre om Konsum/Coop hade kommit med förslaget och genomdrivit det (och därmed försämrat resultatet ytterligare).